czyli wszystko to, co wyszło spod mojej igły
niedziela, 18 lutego 2018
Masz ochotę na coś lekkiego?

Pracuję ostatnio dość intensywnie również nad nowym krojem na lato. Chcę uszyć lekką bluzkę z kopertowym dekoltem i raglanowymi rękawkami.

Pierwotna wersja miała stanowczo za głęboki dekolt. Konstrukcja przeszła kilka modyfikacji i z tej wersji, prezentowanej na zdjęciach, jestem już całkiem zadowolona. Zastanawiam się, czy nie poluzować dopasowania w talii. Pomijam już totalnie użytą dzianinę do wzoru - tę bluzkę uszyłam z takiej eee.... rajstopowatej dzianiny:P Niestety mam jej jeszcze trochę w szafie, sukcesywnie zużywam na letnie sample. Kiedyś wreszcie się skończy i wrócę do normalnych dzianin;) Wracając do tematu dopasowania - zastanawiam się, czy na lato nie byłaby fajniejsza minimalnie luźniejsza bluzka. Może dodać 3-4cm luzu w talii i biodrach?

Drugim niepewnym rejonem są rękawki. W tym wzorze uszyłam klasyczne, raglanowe. Może uszyć krótsze, skośne, jak w Kukułce?

Lub takie nietoperki, jak w pierwotnej wersji bluzki? O takie:

Co myślicie?

Wrzucę jeszcze porównanie pierwotnej i aktualnej wersji. Teraz część biustowa układa się zdecydowanie lepiej, a te marszczenia w cięciu raglanowym były słabym pomysłem. Porównując te dwie wersje skłaniam się ku nietoperkowatym rękawom. A Wy?

 



Got

Płytki, szeroki, nawet jak się pochylę, to totalnie nic nie widać;)

Kolejne podejście do płytkiego, szerokiego dekoltu zakończonego w serce. Długo kombinowałam jak podejść do tematu, by mieć odpowiednio szeroki dekolt i zakryć ramiączka od stanika. Nie mieć miliona cięć oraz skomplikowanego sposobu połączenia przodu i tyłu, co mogłoby być ciężkie do estetycznego zszycia.

Klasycznie w takich przypadkach najdłużej się wymyśla najłatwiejsze rozwiązania;) Po prostu przedłużyłam tył dodając do konstrukcji tyłu małe fragmenty przodu. W ten sposób dekolt tyłu mogę wykończyć klasyczną chowaną lamówką. Odszycie przodu odpada - po poprzednim wzorze wiem, że to się nie sprawdza. Przód z sercem jest więc podwójny i do niego wszyte są ramiona tyłu. Łatwo, prosto i estetycznie. W jednym miejscu muszę jeszcze dodać małe zaszewki konstrukcyjne by dekolt mniej odstawał. Oprócz tego jest imo całkiem spoko :)

Dekolt jest piękny, dokładnie taki, jaki miał być - szeroki, ale płytki. Z lekkim rysunkiem serca. Pod spód zmieści się każdy full-cup, a Panie Dyrektorki (pozdrawiam:)) nie muszą się martwić o niestosowność dekoltu w pracy.

niedziela, 28 stycznia 2018
Jak wtopić się w tło?



Chciałam stworzyć bluzkę, która będzie inna od dotychczasowych propozycji URKYE. Mniej dopasowana w talii, z płytkim dekoltem. Cięcia francuskie, tył prosty, delikatny dekolt przypominający trochę skrzydła lecącego ptaka. Z całej bluzki najbardziej podoba mi się dekolt. Urzeka mnie jego delikatność i nietypowość.

Wzór nie wejdzie do produkcji. Na Asi wygląda w miarę OK, ale przy większym biuście i bardziej wystającym brzuchu całość wyglądała po prostu źle.

Ps. Wzory szyję z resztek dzianin, które mam na stanie - stąd dość nietypowa długość rękawa - na dłuższy zabrakło po prostu materiału;)

wtorek, 28 lutego 2017
Dama Karo

Młoda jeszcze śpi po spacerze, to wrzucę jeszcze trzeci krój.

Nr 3 z nietypowym dekoltem, coś jakby karo. Na żywo mega mi się podoba, dekolt jest duży, ale przy tym przyzwoity. Można założyć stanik z wyższym mostkiem, ale dekolt jest na tyle szeroki, że bez problemu mogę karmić górą. Na zdjęciach bluzka wychodzi gorzej. Po części to wina modelki:P a po części sama-nie-wiem-czego. Może złej wysokości aparatu? Nie wiem. W każdym razie na żywo bluzka bardzo mi się podoba, a na zdjęciach odnoszę wrażenie, że mocno poszerza ramiona. Chciałam kontynuować prace nad tym modelem, bo widzę w nim fajny potencjał. Ale może się mylę? Co Wy sądzicie o tym kroju?

Brąz z zakładkami

Drugi nowy krój - dekolt z zakładkami. Generalnie to jest wersja nr 2, poprzednia miała tak nieprzyzwoity dekolt, że postanowiłam jednak nie wrzucać zdjęć na bloga;) Niby zakładki mogą być, ale nie ma love. No nie podoba mi się.

 
1 , 2 , 3 , 4 , 5 ... 16









Moja rozmiarówka
Napisz do mnie


Zapraszam do sklepu z ubraniami probiuściastymi www.urkye.pl

Nie wyrażam zgody na kopiowanie zdjęć lub tekstów oraz powielanie moich autorskich projektów.
Akceptuję linkowanie do zdjęć i notek pod warunkiem wskazania źródła, czyli tego bloga.