Kurs szycia - spis treści

W kursie szycia zrobił się mały bałagan, znalezienie szukanej informacji bywa bardzo męczące, więc czas na spis treści:

MASZYNA DO SZYCIA:

PRZYGOTOWANIE DO SZYCIA:

SZYCIE - INFORMACJE PODSTAWOWE:

SZYCIE - TUTORIALE:

SZYCIE ZAAWANSOWANE:

KONSTRUKCJA:

Czego jeszcze brakuje? Co byście dodały do tego spisu, by stworzyć kompletny kurs szycia? Czekam na propozycje w komentarzach:) Na razie dodałam kilka pozycji, które moim zdaniem by się przydały, więcej pomysłów na razie nie mam.

wtorek, 12 kwietnia 2011, urkye
handmade by URKYE

Polecane wpisy

  • Pik i Trefl

    Z powodu późnej godziny wybaczcie brak wymyślnych nazw dla dwóch sukienek;) Ostatnio powstały dwie zupełnie różne sukienki bazujące na bluzce Dama Karo. Mają zu

  • Rusałka

    Rozkloszowana wersja Wodnika z 2012 roku;) Sukienka w bardzo energetycznym kolorze, tender shoots. Zdjęcia robiłyśmy od razu po przymiarce, więc wybaczc

  • Pandziol

     Pandzio-bluza dla Piotrusia. Motyw pandzi mało zaskakujący;) Rozmiar 110. Bluzę uszyłam w dosłownie 10 minut - pandzię kupuje się jako gotowy prostokąt

Komentarze
2011/04/13 08:33:40
Witam, jestem początkującą "przerabiaczką" ubrań i bardzo się ciesze że znalazłam twojego bloga. Pozdrawiam, dziękuje i życze powodzenia
-
Gość: beti_1982, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2011/04/13 12:44:29
Witam!
Nie wiem czy lubujesz się w tunikach z dzianiny- ale ja bardzo chciałabym zobaczyć jak się je szyje krok po krok.
Pozdrawiam :)
-
2011/04/13 21:52:52
Helvetico, dziękuję i zapraszam do częstego odwiedzania! :)
Beti, dotychczas nie szyłam zbyt wiele ubrań z dzianiny, bo nie miałm do tego odpowiedniego sprzętu. Jako, że sprzęt juz nabyłam;) planuję zacząć szyć z dzianin. Jak wezmę się za tunikę, to mogę przygotować tutorial:)
-
Gość: jm, *.quest-net.pl
2011/04/17 00:04:35
Żabot. Poproszę o żabot, bo nigdzie nie trafiłam na wskazówki, jak takie coś uszyć, lub też wszyć. Nawet w moje książce, w której zwykle wszystko znajduję nie było ani słowa o żabocie!
No i może jeszcze wszywanie zamka w spodniach, takiego zamka z oddzielnym odszyciem, bo można mieć z tym kłopot.
A poza tym, to dzięki za te lekcje! Dzięki Tobie uratowałam sukienkę i kilka innych rzeczy też. I nauczyłam się już obrzucać dziurki maszynowo!
-
2011/04/17 10:16:02
Żabot mówisz? Hmm... jeszcze nigdy nie szyłam bluzki z żabotem, aczkolwiek chodzi za mną od czasu, jak zobaczyłam genialną bluzkę u Lali [maniaszycia.blogspot.com/2011/03/biaa-bluzka-z-zabotem.html#links]. Więc jeśli coś sobie uszyję, to zrobię tutorial:) Na czuja, to żabot się marszczy i potem wszywa w szew między listwą zapięcia a przodem bluzki, zaś u góry zostawia luźny lub wszywa w szew barkowy.
Zamek zwykły planuję dodać, tylko póki co nic takiego nie szyję, więc nie mam czego obfocić:)
-
Gość: renka, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2011/06/13 11:15:11
A mnie się marzy, żeby jakaś doświadczona krawcowa podzieliła sie różnymi ,,tajemnicami" krawieckimi,takimi trikami,które bardzo ułatwiają życie a zwłaszcza szycie,np. że kedy materiał w trakcie szycia się rozciąga to szyjemy przez papier,albo że lepiej zapasy szwów w zaokrągleniach nacinać po skosie,bo się nie wysnują i lepiej to wygląda np.przy dekolcie bo nie widać.Tyle wiem,bo dowiedziałam się od pani w sklepie z tkaninami,która jest profesjonalną krawcową a nie samoukiem jak ja! Pozdrawiam!
-
2011/06/14 18:50:01
Świetny pomysł - dzięki:) W takim razie jak będę miała chwilkę czasu na zastanowienie, to postaram się stworzyć taka notkę:)
-
Gość: marieta, *.dynamic.chello.pl
2011/06/22 21:34:49
Konstrukcja wykroju i szycie bluzeczki czy sukienki z tzw. "wodą". Myślę, że byłoby to ciekawe dla sporej grupy samouków. Dziękuję.
-
2011/06/25 10:33:31
Marieto, a co dokładnie masz na myśli pisząc "woda"? :)
-
2011/11/11 19:21:29
A ja bym chciała wiedzieć, kiedy będzie zapięcie kryte?:) Bo sama się strasznie zmagam i marnie mi wychodzi...
-
2011/11/12 08:28:44
Hmm... Będzie, jak uszyję jakąś koszulę z takim zapięciem:P Specjalnie dla Ciebie mogę zrobić kolejną z krytym. Aczkolwiek z góry uprzedzam, że robię je "po swojemu" i nie wiem, czy jest to zgodne "ze sztuką krawiecką" ;)
-
2011/11/12 12:49:54
Ojej, nie chciałabym wywierać aż takiej presji:) Ale jak będziesz kiedyś szyć, to ja z rozkoszą przeczytam tutorial! Szyję teraz koszulę z Burdy 09/2010 z kokardą i niby zrobiłam coś, co przypomina zapięcie kryte, ale mam wątpliwości, czy to faktycznie się tak robi...
-
2011/11/12 15:42:44
Już mam pomysł na następną koszulę, będzie z krytym zapięciem:)
A jeśli Twoje wygląda dobrze, to nie masz się czym przejmować - jest mnóstwo sposobów wykonywania zapięć normalnych i krytych, grunt, żeby efekt dobrze wyglądał i wewnątrz bluzki nie było estetycznego dramatu;)
-
2011/11/13 13:49:33
Świetnie, nie mogę się doczekać:) no właśnie efekt wewnątrz mnie nie zadowala... Tzn. wielkiego dramatu nie ma, ale czuję, że mogłoby być lepiej.
-
2011/12/27 09:27:10
Doskonały blog.
To będzie mój samouczek.
Bardzo się ciesze,ż e trafiłam tutaj a to za sprawą długiejczerwonejnitki.
Dzieki dziewczyny
-
Gość: kasiek973, *.sta.asta-net.com.pl
2012/01/06 10:20:15
Witaj!
Od czasu gdy nauczyłam sie ustawiać owerloka i zszywać bluzki,sukienki dzianinowe mam jeden problem :) Na łaczeniach szwów jest grubo.Jak sobie radzisz z tymi zgrubieniami ?
-
2012/01/06 10:50:47
Prawdę mówiąc mi to nie przeszkadza:) Jeśli Tobie tak, to zawsze możesz obrzucić każdy brzeg osobno i potem zszyć ściegiem prostym elastycznym na maszynie. Ale jest to gorsze rozwiązanie (trudniej i dłużej się szyje), niż zszycie razem overlockiem:)
-
Gość: kasiek973, *.sta.asta-net.com.pl
2012/01/06 14:10:17
Wiesz przy cieńszych dzianinach mi to nie przeszkadza ale ostatnio szyłam z grubszych no i niestety nie wygląda to ładnie
-
2012/01/06 16:43:21
Hmm... no to chyba w takim razie pozostaje tylko opcja obrzucenia osobno, zszycia i rozprasowania szwów:)
-
Gość: kasiek973, *.sta.asta-net.com.pl
2012/01/07 09:53:25
Dziękuję.
-
Gość: , *.pools.arcor-ip.net
2012/11/04 20:20:23
Jak zaszyc ladnie dziure w bialym obrusie? Z gory dziekuje za dobra rade!
-
Gość: , *.pools.arcor-ip.net
2012/11/04 20:25:13
Jak ladnie zaszyc dziure w bialym obrusie? Z gory dziekuje za dobra rade!
-
2012/11/05 20:25:15
Oj, obawiam się, że nie napiszę tego, co byś chciała przeczytać. Osobiście sugerowałabym zszycie ręczne - wtedy masz największą pewność, że wyjdzie tak, jak chcesz. Maszynowo jednak wychodzi to różnie.
-
2013/05/20 16:33:14
Jesli mogę cos podpowiedzieć to świetnym pomysłem wydaje mi się ilustrowanie poszczególnych czynności szycia konkretnych rzeczy: spódnic, płaszcza, żakietu ,spodni. Wystarczy w spódnicach dać podtytuły spódnica z kontrafałdami i zamkiem krytym / odnośnik kurs szycia jak ją skonstruować/ i pokazać jak co się szyje. Spódnica klasyczna na podszewce z zakładanym rozcięciem z tyłu. Wtedy w dziale kurs wystarczy wpisać odnośnik gdzie cos znależć jak wykonać konkretną czynność. Mnie bardzo by sie przydał kurs jak uszyć taki sliczny płaszcz i ogromnym odpinanym na zamek kapturem. Może na przyszłą zimę prosty płaszczyk na ocieplinie z krytym zapięciem i takim odczepianym kapturem???
-
2013/05/23 07:53:20
Dzięki za sugestię :) Może faktycznie pora wrócić do tutoriali szyciowych? Przy okazji postaram się coś nowego pokazać :)
-
Gość: Marta S, *.internetia.net.pl
2013/09/29 19:15:14
A ja szukam i szukam informacji na temat błędów krawieckich. Najczęściej mam kłopot z wszywaniem rękawa, Skręca się i źle leży, lub fałdkami na plecach lub przodach i innymi problemami. Jestem niska 156 cm i pulchna. Nie miałam tych problemow gdy moje rozmiary nie odbiegały od typowych. Teraz sa a nie wiem jak sobie z tym poradzić. Kiedys widziałam gdzieś chyba książkę w której były narysowane i opisane błędy wraz ze sposobem ich poprawienia. Jeśli możesz to pomóż proszę.
Pozdrawiam
Marta S.
-
2013/10/01 19:42:09
Generalnie jeśli rękaw się skręca, to najprawdopodobniej w złym miejscu jest zaznaczony punkt spotkania szczytu rękawa i szwu ramiennego; najczęściej wystarczy przekręcić rękaw o 1cm do przodu lub tyłu (zależy, w którą stronę rękaw skręca) i jest OK.
Więcej o tego typu poprawkach znajdziesz w różnych książkach, pisałam kiedyś o nich, o tu: polskie: szycie.blox.pl/2011/11/Niekoniecznie-biale-kruki-ale-przeczytac-warto.html i po angielsku: szycie.blox.pl/2012/12/Przylozkowniki-czyli-slow-kilka-o-modelowaniu.html
Jeśli angielski to nie problem, to gorąco polecam tę książkę: szycie.blox.pl/resource/ksia3.JPG w niej jest imho najfajniej przedstawione zagadnienie dopasowania gotowych wykrojów do konkretnej figury. Poszczególne kroki są pokazane na zdjęciach, więc nawet z minimalną znajomością angielskiego można sobie poradzić :) A z polskich najlepsza jest pod tym względem imho książka Barbary Ignagtowskiej "Szycie moim hobby". Powodzenia :)