Grzybki w pętelkach

Pora na kolejny odcinek kursu szycia, a w nim krótki instruktaż szycia zapięcia typu pętelkowego.

1. Kroimy długi, cienki prostokąt ze skosu. Składamy na pół, podwijamy brzegi i zszywamy ściegiem prostym.

2. Kroimy na równej długości odcinki. Długość zależy od wielkości guzików oraz naszej fantazji;)

3. Pętelki układamy na prawej stronie zapięcia, brzegi pętelek leżą na brzegu zapięcia. Przypinamy szpilkami, zszywamy. Aby zminimalizować ryzyko wydarcia gotowych pętelek, warto przeszyć dodatkowo zapas gęstym zygzakiem. Nie będzie tego widać na prawej stronie, jeśli przyszyjemy końce pętelek do zapasu zapięcia.

4. Układamy na sobie obie części zapięcia/paska/odszycia szyi czy czegokolwiek innego, gdzie pojawia się to zapięcie, zszywamy.

5. Wywijamy odszycie/pasek itp. na prawą stronę, podwijamy otwarty brzeg. Przyszywamy guziczki i ta daaam! Śliczne, dekoracyjne zapięcie gotowe.

Prawda, że banalnie proste? ;)

piątek, 04 marca 2011, urkye

2011/03/05 13:49:18
Taaa...Proste ; Jakieś trzy miesiące temu miałam napadowy okres nauki szycia. Dwie złamane igły, jedna skrzywiona. A ile brzydkich słów...Szacuneczek, Urkye, szacuneczek!
-
2011/03/05 14:31:03
Aaach, cudowna jesteś :)) Na pewno mi się ta instrukcja przyda :D
-
2011/03/06 17:45:51
Renulcu, nie możesz się tak szybko poddawać! Wszystkim na początku nie wychodzi tak, jak by chcieli:) Spójrz chociażby na mój "piękny" zielony sweter;P
Anju cieszę się, że tutorial ma szansę być przydatny:)))
-
Gość: Kasica, *.cityconnect.pl
2011/03/14 20:20:58
Niech Ci Bozia w dzieciach za te tutoriale! Mam tylko takie pytanie - jeśli zszyje się od razu cały pasek i potem go pociacha (często są też takie instrukcje np do szlufek) - czy on się aby na pewno nie spruje po kilku praniach?
renulec, witaj w klubie, moja maszyna została obdarzona taką ilością epitetów że niech się najbardziej kontrowersyjni politycy schowają;)
-
2011/03/15 06:45:39
Pasek się nie spruje, gwarantuję:) Musisz tylko pamiętać o jednej rzeczy - jak przyszywasz szlufki/pętelki do paska, to oprócz przeszycia ściegiem prostym, warto przeszyć zapas zygzakiem - szew jest wtedy wzmocniony i ryzyko wydarcia malutkie. Właśnie widzę, że nie wspomniałam o tym w notce - zaraz dopiszę:) Dzięki za zwrócenie uwagi:)