Kołnierz koszulowy - cięty w całości ze stójką

W dzisiejszej notce pokażę jak uszyć ostatni typ kołnierza koszulowego: ciętego wraz ze stójką.

1. Na początek podklejamy jedną (lub dwie, zależy jaki poziom sztywności chcemy uzyskać) część flizeliną. Układamy na sobie obie części prawą stroną do środka, spinamy.

2. Rozpoczynamy i zakańczamy szycie w takiej odległości od szycia, jakiej szerokości zapasy zostawiamy (u mnie 7mm). Jeśli mamy odrysowaną linię szycia, to MUSIMY skończyć tam, gdzie się kończy linia.

3. Nacinamy wszelkie rogi po skosie, zaś zapasy idące po łuku nacinamy dość gęsto aż do szwu.

4. Wywracamy na prawą stronę, prasujemy. Można też sfastrygować i zostawić sobie prasowanie na potem. Przypinamy kołnierz dolną stroną do prawej strony podkroju szyi. Uważamy, by punkty montażowe się pokryły (punkt barkowy oraz środek tyłu). Warto też zostawić 1-2mm luzu przy zakończeniu stójki (będzie łatwiej podwinąć zapas).

5. Szyjemy. Zaczynamy i kończymy dokładnie tm, gdzie zakończone zostało zszywanie obu części kołnierza - punkt zielony (dlatego należy zostawić taki zapas, jaki dodajemy do szwów).

6. Obcinamy nadmiar zapasu, zostawiamy ok 2mm.

7. Podwijamy zapas wierzchniej części kołnierza do środka, spinamy prostopadle szpilkami.

8. Szyjemy ostrożnie na zewnętrznej stronie kołnierza. Igła się nie złamie, ponieważ szpilki zostały wbite prostopadle do linii szycia.

9. Kołnierz jest gotowy. Jeśli chcemy, możemy go zaprasować na linii złamania.

W tej bluzce kołnierz będzie cały czas leżeć, więc go nie zaprasowałam w miejscu złamania. Gotowy wygląda tak:

czwartek, 26 sierpnia 2010, urkye

Gość: UrsaMinor, *.dynamic.chello.pl
2012/05/29 23:34:11
U mnie nie działa :( Złożyłam z papieru i przymierzyłam, z tyłu za mało, po bokach za dużo. Cholera, nic dziwnego, że nic na mnie nie leży, jakaś nieproporcjonalna jestem względem podręczników :(
-
Gość: UrsaMinor, *.dynamic.chello.pl
2012/05/30 00:44:49
Ups... do usunięcia. Po pierwsze nie pod tą notką, po drugie, źle zmierzyłam. Nie moja pora. Pozdrawiam!
-
2012/05/30 06:55:39
Hmm... :P To jutro w takim razie usunę te komentarze:) Mam nadzieję, że już pasuje:)